3 praktické tipy ako pracovať so zákazníkmi

1. Odmeňujte ich

Určite vás vždy poteší keď vám niekto zagratuluje k sviatku - narodeninám alebo meninám. Predstavte si, že takto budete pravidelne gratulovať vašim zákazníkom. Čo sa stane? Získate tým 3 dôležite veci:

   1. Pripomeniete sa svojmu zákazníkovi
   2. Bude mať k vašej značke pozitívne asociácie
   3. Pomôže vám to zvýšiť predaje

Ako sa im pripomenúť? Najjednoduchší spôsob je poslať im mail. Určite máte veľkú databázu svojich zákazníkov s krstnými menami (meninový mail), prípadne s dátumom narodenia (narodeninový mail). Najjednoduchšie je upraviť si databázu tak, aby ste vedeli poslať konkrétnej osobe, ktorá má sviatok, mail s gratuláciou a pridáte výhodnú ponuku určenú len pre ňu.

Na odoslanie profesionálnych newslettrov odporúčame používať bezplatný nástroj na to určený - Mailchimp. O Mailchimpe a ďalších užitočných nástrojov pre váš biznis sme písali v tomto blogu.

Ďalším spôsobom odmeňovania sú súťaže na sociálnych sieťach. O súťaži upozorňujte zákazníkov priamo na sociálnych sieťach alebo napr. na recepcii hotela pri registrácii.

Ako na to? Spravte súťaž na Facebook alebo Instagram o najkrajšiu fotku mesiaca, ktorú odfotia vaši zákazníci počas pobytu a pošlú vám ju s konkrétnym hashtagom (názov hashtagu určíte v pravidlách súťaže). Motivujte ich zaujímavou výhrou.


2. Informujte ich

Vžite sa do kože vášho zákazníka. Po tom čo si kúpi pobyt vo vašom ubytovacom zariadení zrejme bude hľadať čo robiť v okolí počas pobytu. Často si tieto informácie vyhľadáva už pred nákupom pobytu. Uľahčite mu výber a ponúknite mu tieto informácie rovno na vašom webe alebo jednotlivými príspevkami na sociálnych sieťach. Po rezervácii mu pošlite mail s tipmi čo robiť v okolí.

Môžete si vytvoriť na webe sekciu Blogy alebo Aktivity v okolí. Popíšte tam aké akcie sa konajú v okolí počas roka, čo sa oplatí vidieť – pamiatky, festivaly, turistické chodníky, svahy, lokálne tradície, reštaurácie... Ak je súčasťou vášho hotela aj reštaurácia, tak napíšte čo ponúkate, aké máte sezónne menu a pridajte fotky. Blogy môžete posielať aj ako súčasť vašich newslettrov. Je to pridaná hodnota pre zákazníka.

Výhodou blogu je, že cez kľúčové slová môže na váš web prísť viac ľudí, prípadne môžete zlepšiť vaše pozície na Googli.

Ako sme to spravili my: vytvorili sme kampaň #ObjavteSlovensko, ktorá ponúka zákazníkom zaujímavé tipy na výlety, cestovateľské tipy alebo atrakcie po celom Slovensku. Zákazníci si tam nájdu množstvo užitočných informácií a tipov na spoznávanie Slovenska.

 

 

Ku kampani #ObjavteSlovensko sme napísali aj viacero blogov, kde sme predstavili jednotlivé kraje Slovenska. Všetky tieto aktivity sme prepájali aj s konkrétnymi ponukami ubytovania alebo originálnymi slovenskými produktami.

Pri takýchto aktivitách je dôležité netlačiť vždy na predaj, ale poskytnúť zákazníkovi užitočné a zaujímavé informácie k pobytu.


3. Zaujímajte sa o ich názory

Pred pobytom im môžete poslať už spomínaný mail s aktivitami v okolí, aby si mohli spraviť program a spýtajte sa či ich zaujíma ešte niečo iné ohľadne pobytu alebo aktivít v okolí. Pomôže vám to vylepšiť vaše tipy pre budúcich zákazníkov. Zároveň zákazníka poteší, že sa o neho zaujímate tým, že mu neposielate len generické maily, ale chcete poznať jeho názor a potreby.

Po pobyte pošlite zákazníkovi krátky dotazník spokojnosti – so službami, izbou, stravou, personálom, wellness službami, aktivitami v okolí a podobne.

Ako hovorí slávny výrok: „Len blázon robí to isté a očakáva iný výsledok“. Preto testujte, skúšajte nové formy marketingu a vyhodnocujte. Ak sú vašimi cieľmi vyššie predaje a spokojní zákazníci, tak tieto 3 tipy vám môžu pomôcť tieto ciele dosiahnuť.


Zdieľaj článok na sociálnych sieťach:

Nikolaj Tzankov

B2B Marketing Specialist

Nikolaj sa venuje B2B marketingu a komunikácii s partnermi. Rád píše blogy a vyrába infografiky. Vyštudoval marketing a zaujíma sa o novinky zo sveta marketingu. Má rád dobré jedlo a šport.

Ďalšie články z kategórie Obchod: