7 tipov pre efektívnejší e-mail marketing

E-mailový marketing je dlhodobo považovaný za jeden z najvýznamnejších marketingových nástrojov. Aj keď mu v nedávnej minulosti predpovedali postupný úpadok, v poslednej dobe zažíva opačný scenár.

Zlepšenie e-mailového marketingu je jedna z hlavných priorít väčšiny (online) marketérov. Dobrou správou je, že na zlepšenie často nepotrebujte nedostupné nástroje. Stačí dodržiavať niekoľko pravidiel, ktoré vám prinesú slušný efekt.

 

1. Kvalita zákazníckej databázy

Začnite upratovaním „u vás doma“. Zamerajte sa na kvalitu vašej databázy, pretože v tomto prípade naozaj nie je dôležitá kvantita. Pri veľkých a nekvalitných databázach môže rozposielanie trvať príliš dlho. Pri službách ako Mailchimp platíte častokrát za počet odoslaných e-mailov, čo vám v prípade nekvalitných databáz zbytočne zvyšuje náklady. Vyfiltrujte si dlhodobo neaktívnych odberateľov – tých, ktorí si neotvorili vaše e-maily dlhšie ako 3-6 mesiacov. Pokúste sa ich opätovne osloviť reaktivačným e-mailom. Pokojne sa ich spýtajte, či ich vaše e-maily zaujímajú a aké informácie by boli pre nich užitočné. Používateľov, ktorí si neotvorili ani reaktivačný e-mail (alebo sériu reaktivačných e-mailov), postupne z databázy vylúčte.

 

2. Zanalyzujte, aké e-maily posielate najčastejšie

Pravdepodobne posielate množstvo e-mailov, o ktorých ani neviete. Napríklad transakčné e-maily majú 4-8 násobne vyšší Open Rate ako štandardné newslettre. Pre zákazníkov obsahujú najdôležitejšie informácie. Očakávajú ich, chcú si ich otvoriť a pozrieť. A práve tieto e-maily častokrát vznikajú na IT oddeleniach: uvítacie e-maily, triggery, systémové hlášky, transakčné e-maily. Dostaňte do nich brand language a nebojte sa rozumne odviazať. Vôbec to nemusia byť suché e-maily s veľkým logom a formálnym textom.

 

3. Personalizujte

Personalizované e-maily majú v priemere o 26 percent vyšší Open Rate, o 14 percent vyššie CTR a o 10 percent vyššie konverzie. Aj vy ste radšej, ak vás niekto osloví menom, namiesto „Dobrý deň“. Personalizujte predmet e-mailu aj oslovenie. Píšte e-maily na mieru príjemcovi. Preto spolu s e-mailovou adresou zbierajte aspoň krstné meno. Pokiaľ už máte vybudovanú databázu bez týchto údajov, zvážte manuálne doplnenie údajov. Pomocnú ruku vám možno podá aj vaše IT oddelenie, krstné meno je možné získať pri pohľade na väčšinu e-mailových adries.

newslettre, email marketing

4. Ponúknite pridanú hodnotu

Predtým, ako pošlete najnovší newsletter, opýtajte sa sami seba: Prečo by som si ho mal otvoriť? A prečo by som mal chcieť otvárať a dostávať ďalšie newslettre. Ak v nich nenájdete pridanú hodnotu, akú tam nájdu vaši odberatelia? Brainstormujte, alebo sa spýtajte priamo zákazníkov, čo ich zaujíma.

 

5. Spravte viac, ako sa od vás očakáva

Dobrý e-mailový marketing nemá pozostávať iba z newslettrov. Napíšte odberateľom na meniny a/alebo narodeniny. Spolu s personalizovaným oslovením môžete vytvoriť milý a nečakaný e-mail. Určite poteší aj malý darček v podobe časovo obmedzenej zľavy na najbližší nákup, zľavového kódu alebo darčeku ktorý dostane odberateľov do vašej prevádzky. Ak vlastníte e-shop, nezabudnite na odídencov z nákupného košíka. Tento e-mail bude pravdepodobne jeden z vašich dlhodobo najúspešnejších. Hľadajte aj ďalšie momenty, kedy by ste mohli kreatívne a rozumne osloviť odberateľov. Napríklad online stávkové kancelárie posielajú gratulačné e-maily iba v prípade výhry. Ak nevyhráte, nechcú podporovať negatívne emócie.

 

6. E-mailové kontakty môžete využiť aj inak

E-mailové adresy vám dnes nemusia slúžiť výlučne na e-mailový marketing. Môžete z nich vytvárať Custom Audiences na Facebooku, na ktoré budete cieliť vašu reklamu. Alebo podobne zacieliť bannerovú reklamu cez Google AdWords. Pri reklame na v záložke Promotions v Gmaile dokonca nemusíte kontakty vlastniť. Váš e-mail môžete cieliť demograficky či priamo na zákazníkov a odberateľov konkurenčných newslettrov.

 

7. Nezastavujte

Neustále skúšajte nové veci a sledujte reakcie vašich odberateľov v podobe Open Rate, Click Rate a ďalších kvantitatívnych ukazovateľov. Každú novinku si v čo najkratšom čase vyhodnoťte. Popri novinkách testujte nové verzie zabehnutých e-mailov.

 

Článok ste si mohli prečítať aj na špecializovanom marketingovom portáli mediálne.sk.


Zdieľaj článok na sociálnych sieťach:

Matus Klco

Marketing Director

Matúš vedie náš interný marketingový tím a zastrešuje spoluprácu s externými dodávateľmi. Obľubuje kampane s pozitívnou ROI a testovanie nových nástrojov. Rád cestuje, športuje, pozrie si dobrý film a vychutná dobré jedlo.

Ďalšie články z kategórie Marketing: