Strieľali sme zombíkov a lietali vo vesmíre. Testovali sme virtuálnu realitu

„Absolútna pecka, určite prídem znova!“ S týmito slovami som odchádzal z Ateliéru Visuals. Tamojšia VR Herňa sa zamerala na virtuálnu realitu a výsledok je neporovnateľný so všetkým, čo ste doteraz hrali. Vďaka ZľavaDňa si ju môžete vyskúšať už od 25,99 eur pre 4 ľudí.

 

Vyspelá technológia...

Robustné okuliare, kvalitné slúchadlá s odhlučnením a 2 joysticky do ruky. To je všetko, čo potrebujete k úniku z reality. Som technologický nadšenec, ale priznám sa, že som virtuálnej realite, až tak neveril. Myslel som, že to bude ako s 3D technológiou – veľa rečí a drahšie ceny poväčšine vyhodené do vzduchu. No 2 hodinky vo VR Herni, ktorá je prvou herňou s virtuálnou realitou na Slovensku, ma presvedčili o budúcnosti tejto technológie. Zážitok z hry nie je o jednu, ale o päť úrovní vyššie. Je to vlastne iná liga a možno aj šport. Najviac som si to uvedomil pri húsenkovej dráhe, kedy mi prišlo až nevoľno :) Ale to predbieham.

Ako to teda funguje? Dve kamery sledujú priestor o rozmeroch cca 3 x 3 x 3 metre. Táto virtuálna kocka je vašim jediným spojením so skutočnosťou. V nej sa môžete pohybovať všetkými smermi a tieto pohyby sa okamžite premietnu do hry. Raz sekáte katanou ovocie, potom strieľate do zombíkov a o chvíľu sa vo vesmírnej lodi vyhýbate strelám. Vašim základným nástrojom sú dva ovládače do ruky. Nimi ovládate zbrane, štít, ruky, jednoducho čokoľvek. Srdcom celej zostavy sú okuliare, ktoré vysielajú do každého oka samostatný obraz. Napriek väčším rozmerom sa nosia pohodlne a vôbec nevadia. Stačia prvé výstrely a zabudnete, že ich máte. To isté platí aj o slúchadlách, ktoré dopĺňajú dokonalý zážitok. Spolu to ladí ako chlieb s maslom a hoci som tomu ani sám neveril, virtuálna realita je takmer ako skutočnosť!

 

...neuveriteľný zážitok

Staré známe „lepšie raz zažiť ako stokrát počuť“ platí v tomto prípade dvojnásobne. Naozaj. Čokoľvek napíšem a akokoľvek preženiem, nevystihne to ten zážitok. Virtuálna realita vás jednoducho vytrhne z reality všedného dňa, oklame vaše zmysly a vy ste naozaj v lese a naozaj strieľate tých odporných zombíkov. Akurát ste pokojnejší, ako v skutočnosti. Ale ani to neplatí pre každého. Kolegyňa Veronika skončila schúlená a s krikom, lebo sa k nej naraz prihnalo príliš veľa príšer. Mne prišlo zle na húsenkovej dráhe, lebo mozog nevedel spracovať, že lietam hore dolu a zároveň stojím pevne nohami na zemi. Je to jednoducho prudko uveriteľné.

Zoznam hier je pomerne dlhý, vyberať si môžete s viac než 50 titulov. My sme za tie dve aj niečo hodinky stihli hrať Fruit Ninja, strieľačku s vesmírnou loďou, tancovanie, Zombie apokalypsu, strieľanie z luku, strieľanie na drony vo vesmíre, office simulátor, pri ktorom ste mohli robiť okrem iného aj bordel v kancelárii a na záver spomínanú húsenkovú dráhu. Zostali by sme tam však aj 5 hodín a pokračovali v objavovaní ďalších a ďalších hier. Rovno teda odporúčam, kúpte si viac hodinový variant. Ideálne ten najdlhší, lebo sa vám rozhodne nebude chcieť odísť. Bonusom bude jazda v pretekárskom kresle s volantom a riadiacou pákou. Tento simulátor som žiaľ nevyskúšal, ale predpokladám, že to bude ešte väčšia šupa. Aj pre to sa sem iste vrátim a vyskúšam ho.

 

Záver a praktické informácie

Otázka teda neznie, či virtuálnu realitu vyskúšate, ale kedy ju vyskúšate. Lepšiu šancu ako počas našej ponuky od 25,99 eur mať nebudete ;) Pri základnom hodinovom variante môže hrať partia 4 ľudí. Pri 2 a 3 hodinách až 6 ľudí. Ako som písal, aj tie 3 hodiny sú málo, no ak si to chcete najskôr vyskúšať, neobanujete ani kratšie varianty. Je to skvelá zábava pre partie. Dajte si dostatočnú rezervu na príchod, pretože budete v areáli starej Cvernovky chvíľku hľadať vchod do herne. Podrobnú mapku nájdete v našej ponuke. No potom sa oddáte najlepšej hre vášho virtuálneho života.


Chcem vyskúšať

 

 

 


Zdieľaj článok na sociálnych sieťach:

Peter Blažečka

PR a Marketing Manager

Peter má na starosti komunikáciu s médiami a partnermi, ako aj fungovanie tohto blogu :) Rád píše, ešte radšej číta a zaujíma sa o najnovšie trendy v marketingu. Obľubuje futbal, cestovanie, jedlo a má slabosť na fyziku.

Ďalšie články z kategórie Testujeme: